Followers Cik Dollie

Ayat-Ayat Pelindung Daripada Sihir Jin & Manusia

5 Mei 2012

Assalamualaikum !
Hai bloggers! selamat malam !
Kali ni Cik nak share dengan korang 1 lagi benda yang buatkan Cik tertarik dengannya sehingga Cik nak sangat kongsi dengan korang semua..keyh,jom tengok apa yang Cik tulis dekat bawah ni :)
Hah ! Sebelum tu mulakan dengan Bismillah....



Setiap yang terjadi ada hikmahnya yang tersendiri..Setiap penyakit tersedia ubatnya..Dan,kita perlu mencarinya.Betul tak?Begitu juga penyakit kronik seperti disihir..hmm..Ayat-ayat al-Quran dibawah merupakan surah pelindung daripada sihir jin dan manusia..


1)  Surah Al-A'Araf  ( Surah 7 : Ayat 117-122 )

Maksudnya : Dan kami wahyukan kepada Musa: "Lemparkanlah tongkatmu!" Maka secara tiba-tiba tongkat itu menelan apa yang mereka pura-pura adakan (117). Kerana itu nyatalah yang benar dan batallah yang selalu mereka kerjakan (118). Maka mereka kalah ditempat itu dan jadilah mereka orang-orang hina (119). Dan ahli-ahli sihir itu secara serta-merta bersujud (120). Mereka berkata: "Kami beriman kepada Tuhan semesta alam (121). Iaitu Tuhan Nabi Musa dan Nabi Harun (122).


2)  Surah Yunus  ( Surah 10 : Ayat 81-82 )

Maksudnya : Musa berkata: "Apa yang kamu lakukan itu, itulah yang sihir, sesungguhnya Allah akan menampakkan ketidak benarannya." Sesungguhnya Allah tidak akan membiarkan terus berlansung pekerjaan orang-orang yang membuat kerosakan (81). Dan Allah akan mengukuhkan yang benar dengan ketetapan-Nya, walaupun orang-orang yang berbuat dosa tidak menyukainya (82).


3)  Surah Thoha  ( Surah 20 : Ayat 69 )

Maksudnya : Sesungguhnya apa yang mereka perbuat itu adalah tipu daya tukang sihir (belaka). Dan tidak akan menang tukang sihir itu, dari mana saja ia datang (69).





Cara-cara menggunakannya :

>>  Dibacakan pada mangsa sihir
>>  Di tulis dengan dakwat bersih dan suci kemudian dilarutkan pada air dan di minum
>>  Dibaca pada air yang bercampurkan dengan daun bidara lalu dibuat mandi
>>  Dirakamkan ayat-ayat ini lalu didengarkan pagi dan petang hingga sembuh. InsyaAllah.





note : kejap kejap kejap! hehe..sebelum check out entry tu,tolonglah Cik klik kan link-link kat bawah ni :) Satu pon okeyh sayang,,yang penting ikhlas ..Thanks korang..



~ Selamat Beramal ~



sumber : google(ruqyah)




Terima Kasih Sudi Membaca ! LIKE if Suka

No comments: